MÔŽEM UŽ BYŤ SPISOVATEĽOM? UKÁŽKA TESTY 3
Môžem už byť textárom?
TOP 10
Napíš poradie desiatich textov piesní uvedených v tomto tematickom celku, ktoré sa ti najviac páčili:
1._______________________________________________________________
2._______________________________________________________________
3._______________________________________________________________
4._______________________________________________________________
5._______________________________________________________________
6._______________________________________________________________
7._______________________________________________________________
8._______________________________________________________________
9._______________________________________________________________
10.______________________________________________________________
Triedna TOP 10.
Zaraďte do Triednej TOP 10 najúspešnejšie texty piesní, ktoré v celej triede získali najviac bodov. Poradie dostanete tak, že každý žiak pridelí textom na prvých troch miestach body - za 1. miesto 3 body, za 2. miesto 2 body a za 3. miesto 1 bod. Po sčítaní bodov pre jednotlivé texty od všetkých žiakov urobte poradie 10 najúspešnejších. Do ďalšieho kola postupujú z triedy 3 najúspešnejšie texty.
V triede môžete zorganizovať aj súťaž o najpopulárnejšiu hudobnú skupinu zo súčasnosti. Pri zostavovaní rebríčka TOP 10 hudobných skupín postupujte podobným spôsobom ako pri súťaži TOP 10 textov piesní.
Náš minitest
1.Priraď k sebe
Priraď k sebe správne slová, ktoré navzájom spolu súvisia:
Jiří Suchý, Yesterday, Miroslav Válek, Elám, Vitajte do zlých čias, Beatles, Píseň o rose, Na druhom programe sna, Daniel Hevier, Team, Karel Kryl, Tulipán, "Tele" deti, Prúdy, John Lennon, Pasážová revolta, Smutná ranná električka, Boris Filan, Paul McCartney, Chorál, Marika Gombitová, Kamil Peteraj, Pieseň s kolovrátku, zem menom láska.
2. Doplň:
Doplň chýbajúce slovné spojenia:
1. A modrý oblok našej lásky........
Aj stromy túžia spolu............
2. Smutná ranná električka
a.....................
3. Cez objektívne príčiny a........................
s vykastrovanou popmuzik tak....................
4. Otvorí sa zimná brána
do ticha.............
............
3. Zakrúžkuj:
Zakrúžkuj správne odpovede:
1. Verš je: a) uryvok z textu
b) riadok básne
c) riadok z poviedky
2. metonýmia je: a)
b)
c)
3. Text piesne Možno napísal: a) Kamil Peteraj
b) Jiří Suchý
c) Ján Masaryk
4. Jiří Suchý spolupracoval so skladateľom: a) Jiřím Šlitrom
b) Karlom Krylom
c) Mariánom Vargom
4. Čo je nesprávne"
V nasledujúcich veršoch prečiarkni slová alebo slovné spojenia, ktoré tam nepatria:
1. Na obou nochách sandále
2. A pěkonou reprodukci
Od Picasa
3. Za nami sú už ina malí Japonci
4. Ach, verím v zajtrajší deň
5. Vo sne umytý do biela
5. Naša krížovka
Úlohy:1. Najdi v križovke tajničku:...........................
2. Napíš význam tohto pojmu:............................
.....................................................
3. Napíš legendu ku všetkým slovám križovky:
1...............................................................
2...............................................................
3...............................................................
4...............................................................
5...............................................................
6...............................................................
7...............................................................
8...............................................................
9...............................................................
┌───┬───┬───┬───┬───┬───┬───┐
1 │S │E │M │A │F │O │R │
└───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┘
2 │V │E │R │ Š │E │
┌───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┐
3 │P │E │T │E │R │A │J │
└───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┘
4 │S │O │N │E │T │
┌───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┐
5 │L │E │N │N │O │N │J │
└───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┘
6 │K │Y │T │K │Y │
┌───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┐
7 │H │A │M │M │E │L │P │
└───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┘
8 │F │I │L │A │N │
┌───┼───┼───┼───┼───┼───┼───┐
9 │B │E │A │T │L │E │S │
└───┴───┴───┴───┴───┴───┴───┘
Hodnotenie:
62 - 51 bodov: Si na dobrej ceste stať sa textárom. Skús napísať nejaké texty ako preklad
textu piesne tvojej obľúbenej hudobnej
skupiny. A ak si trúfaš, môžeš sa
pokúsiť o prednes náročnejších básní
za sprievodu skladieb moderného džezu.
(Tak prednášali svoje básne napríklad
americkí beatnici - Ferlingheti, Corso)
52 - 40 bodov: Vieš toho pomerne dosť. Pri počúvaní piesní vnímaš aj text. Podľa textu si
vyberáš hudobné skupiny. Poznáš aj
textárov. Pokús sa aj sám niečo napísať.
39 - 25 bodov: Tvoje záujmy sú sútredené len nahudbu. Texty piesní sleduješ len minimálne. Započúvaj sa niekedy aj textu piesne.
Zistíš, že majú zmysel a mnohé sú veľmi
krásne. A málo počúvaš piesne slovenských autorov. Skús počúvať, o čom
spieva Ráž, Ďurinda alebo Team. 24 - 10 bodov: Počúvaš len zahraničné kapely. Anglicky síce nerozumieš, ale fandíš piesňam z
MTV. Vôbec sa nezamýšľaš nad tým, text každej piesne o niečom hovorí. Choď do knižnice a vypožičaj si nejaké nahrávky skupiny Beatles. A prečítaj si
o nich nejakú knižku. Uvidíš, že aj v hudbe sa dá nájsť poézia.
0 - 9 bodov: Pre teba je hudba len rytmus, decibely a tanec. O čom sa spieva napríklad v skladbách, ktoré počúvaš, nepočuješ. A asi ťa to ani nezaujíma. Inak by si stíšil hlasitosť reproduktorov. Vráť sa
späť k textom v tomto tematickom celku. Možno, že sa ti predsa len niečo bude pozdávať.
Keď si sa dostal-dostala až na túto
stranu,môžeš napísať do okienka na
začiatku tematického celku svoj
nadpis a potom pokračuj ďalej!
Štatistiky
Online: | 2 |
---|---|
Celkom: | 384357 |
Mesiac: | 6442 |
Deň: | 296 |