ŠKOLA 21
Prečo práve Škola 21?
Povolaním som učiteľ. Myslím si, že vzdelávanie, vzdelaní ľudia, to znamená prosperujúci a múdry štát, sociálne spravodlivá spoločnosť , sloboda a tvorivosť všetkých ľudí.
Pred nežnou revolúciou komunistická strana proklamovala vzdelanostnú úroveň „svojho ľudu“, za prvoradú. Ale najvýznamnejšou zložkou vzdelávacích aktivít a hlavným obsahom vzdelávania bola komunistická ideológia. Po roku 1989 sme si všetci mysleli, že vzdelávanie, naše školstvo, naši učitelia, a hlavne naši žiaci budú stredobodom pozornosti všetkých politikov politických strán, poslancov, všetkých rodičov aj učiteľov. Ukazuje sa, že nie celkom je to tak. Niekoľko reforiem, z ktorých ani jedna nebola dokončená, takmer 20 ministrov školstva, poddimenzované financie, zle platení frustrovaní a apatickí učitelia a nezáujem rodičov – to sú hlavné syndrómy porevolučného vývoja slovenského školstva. To, že v medzinárodných meraniach patríme medzi najhoršie krajiny Európskej únie, že v úrovni vzdelávania sme dlhodobo a permanentne na spodných priečkach krajín OECD, to o niečom svedčí. Neviem si spomenúť, či niektorý porevolučný predseda vlády povedal, že školstvo je jeho srdcovou záležitosťou. Že bude osobne dohliadať na to, aby malo dostatok financií, kvalifikovaných učiteľov, moderný obsah i metódy a že bude nosnou témou programového vyhlásenia a stredobodom rokovaní vlády i parlamentu . Ak sa mýlim, tak sa ospravedlňujem. Ale výsledky a súčasný stav nášho školstva potvrdzujú to, čo som uviedol.
V v tejto rubrike súčlánky venované obsahu vzdelávania, reformným pokusom, financovaniu školstva, postaveniu učiteľov, postojom rodičov k vzdelávaniu a ku škole.
ŠKOLSTVO 2000
UČITELIA EŠTE VYDRŽIA. DOKEDY?
O SÚČASNEJ SITUÁCII V ŠKOLSTVE
Štatistiky
Online: | 17 |
---|---|
Celkom: | 384166 |
Mesiac: | 6337 |
Deň: | 342 |